The Key of Reading - Reisverslagen van Jannike van den Berg - WaarBenJij.nu The Key of Reading - Reisverslagen van Jannike van den Berg - WaarBenJij.nu

The Key of Reading

Samen met Marije vertrek ik voor vier maanden naar Gambia. Na twee eerdere reizen naar Gambia hebben wij gezien dat er nog verbeteringen nodig zijn in het leesonderwijs en dat de leerkrachten ontzettend leergierig zijn. De leerkrachten willen dit graag doen, alleen hebben zij hier geen middelen voor. Wij hebben daarom een leesmethode gemaakt die aansluit op het Gambiaanse onderwijs, namelijk The Key of Reading.
Iets wat wij ontzettend belangrijk vinden, is dat de methode duurzaam is. De leerkrachten moeten het jaren kunnen gebruiken, daarom hebben wij ervoor gekozen dat bij deze methode geen werkboeken of werkbladen nodig zijn. De leerkrachten kunnen met deze methode effectieve klassikale lessen geven, maar de kinderen kunnen ook individueel of groepswerk doen. Ons doel is de kinderen leren lezen, want dit is belangrijk om ( meer) kansen te krijgen in de toekomst.