Happy newyear!! - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Jannike Berg - WaarBenJij.nu Happy newyear!! - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Jannike Berg - WaarBenJij.nu

Happy newyear!!

Blijf op de hoogte en volg Jannike

12 Januari 2014 | Gambia, Madiana

Lieve Allemaal,

Allereerst wil ik jullie via deze weg een heel gelukkig nieuwjaar wensen! Het is alweer een poosje geleden dat ik heb geschreven, maar de laatste week van onze vakantie hebben we veel tijd bij het zwembad doorgebracht. We hebben heerlijk gerelaxed en uitgerust, zodat we allebei helemaal gezond het nieuwe jaar in konden gaan! Daarnaast hebben we ons project voorbereid voor op de nieuwe scholen.

Oudjaarsdag ( 31 december) hebben we heerlijk doorgebracht aan het zwembad. ’s Avonds zijn we eerst uiteten geweest en vervolgens naar het hotel om daar het nieuwe jaar in te luiden! Er was leuke muziek en we hadden gehoord dat er ontzettend mooi vuurwerk zou zijn. Eerst om 11 uur snel een telefoontje naar huis om ze een gelukkig nieuwjaar te wensen. Iets voor 12 kon het aftellen beginnen en om 12 uur iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst. Helaas was er dit jaar geen vuurwerk, vanwege veiligheidsredenen, geldbesparing of vergunningen. Het eerste jaar dat ze geen vuurwerk hebben, dat was wel jammer! Gelukkig hadden ze een mooie 2013 en 2014 die in vlammen werd gezet. Na een dansje op de dansvloer zijn we richting de strip gegaan om hier nog even de clubs in te gaan. Een drukte van belang daar!
Het nieuwjaar zijn we goed begonnen met een nieuwjaarsduik in de zee… brrr koud!

Zaterdag 4 januari waren we uitgenodigd voor een nieuwjaarsparty van de CCLK. De avond ervoor hadden we een smsje gekregen dat het om 10 uur in de ochtend zou beginnen. We zouden gebeld worden als ze uit Latrikunda zouden vertrekken. De volgende ochtend zaten wij dan ook keurig om kwart over 9 klaar… Om 10 uur nog niks gehoord… en ja hoor om half 11 een smsje dat de voorbereidingen nog in volle gang waren, dus het zou iets later worden. Marije en ik besloten om nog maar even lekker te gaan liggen, haha! 2 uur later dan gepland kregen we een telefoontje of we om 1 uur bij de Elton konden staan, geen probleem! Om 1 uur stonden we keurig te wachten en het viel mee dit keer, ze waren maar 10 minuten te laat ;) Op naar het strand waar het feest nog niet was begonnen, want nog niet alles was gearriveerd. Om 2 uur kon het feest dan eindelijk echt beginnen. De middag doorgebracht op het strand met muziek en gezellig kletsen.
’s Avonds stond er nog een feest op de planning, waarvoor we om 10 uur klaar moesten zijn. Natuurlijk was dit G.M.T (zoals ze hier zeggen), namelijk Gambian Maybe Time, want het werd 11 uur. Helaas was de stroom weg op de plek van het feest en kon de party pas echt om 1 uur beginnen. Het was erg gezellig, ook Richard Mendy kwam even langs en hebben nog een hele poos met hem gepraat. Natuurlijk was er veel eten.. heel veel, zoals bij elk Gambiaans feest! Om een uur of 4 zijn we samen met Charles richting Westfield gelopen, waar we een taxi genomen hebben richting huis.

Zondag hebben we ons voorbereid op onze nieuwe week lesgeven, waar we ook weer ontzettend zin in hebben! De vakantie was lekker en gezellig, maar we zijn er weer aan toe te gaan beginnen met ons project..

Liefs Jannike

• 13 Januari 2014 - 12:27

Tinus :

Hoi
    Dat lijkt mij nou leuk om mee te maken oud en nieuw vieren aan een zwembad.
    geweldig nog veel sucses verder met jullie project.
    nog even en dan is je familie bij je genieten maar
    groetjes Tinus

• 14 Januari 2014 - 12:44

Karin Olijve:

Lieve Jannike, dat was vast weer een hele ervaring om oud en nieuw op z'n Gambiaans te mogen vieren.
    En verder relaxen.....,heerlijk......, voordat het echte werk weer gaat beginnen.
    Wens jullie weer veel succes en..... Heel veel plezier met jullie familie, waarvan een deel al gearriveerd is.
    Lieve meiden, geniet van werk en plezier met z'n allen!
    Denk aan jullie en leef met jullie mee.......
    Liefs en dikke kus, Karin