Nog twee weken - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Jannike Berg - WaarBenJij.nu Nog twee weken - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Jannike Berg - WaarBenJij.nu

Nog twee weken

Door: jannikevandenberg

Blijf op de hoogte en volg Jannike

13 Oktober 2011 | Nederland, Emmen

Hallo Allemaal,

Het is bijna zover, over twee weken vertrek ik samen met Marije, Michelle en Jose naar Gambia. Hier zullen we assisteren en lesgeven op een basisschool in Latri-kunda.

Als wij in Gambia aankomen is de eerste groep er al drie weken, want die zijn vorige week vertrokken. Zij kunnen ons dus alvast wegwijs maken. De eerste groep vertrekt op 6 november, hierna blijven wij nog drie weken. Niels blijft twee maanden in Gambia, dus hij is er ook de hele periode als wij er zijn. Wat fijn is, omdat hij daar dan al helemaal gewend is.

Aan onze reis zijn al verschillende voorbereidingen vooraf gegaan, zoals spullen inzamelen, acties houden etc. Ik zal er in het kort iets over vertellen. We hebben tijdens onze theatervoorstelling in de muzeval een verloting gedaan, waarbij we 500 euro hebben opgehaald. Hiervoor hebben we buitenspeelmateriaal gekocht, maar ook andere materialen,zoals papier, pennen, verf, scharen en nog veel meer. Ook zijn er flessenacties gehouden om geld op te halen.
Daarnaast hebben we bedrijven, scholen en familie/vrienden benaderd met de vraag of ze materialen over hadden. Gelukkig hadden veel mensen iets over voor het project en zo hebben we 14 kuub naar Gambia kunnen sturen. Bedankt hievoor!

Deze week zijn we nog druk beziggeweest op de school Kristalla om hier allerlei materiaal uit te zoeken en klaar te zetten. Ze hadden veel stoelen, tafels, kasten en lesmateriaal over! Heel mooi materiaal, bedankt voor de tip Magrietha!

In het kort zijn dit de voorbereideing en acties die wij gehouden hebben.
Nu moet alleen nog de koffer gepakt worden. Ik moet nog wat dingen halen, zoals: deet,pleisters,malariapillen etc.
In ieder geval is het enthousiasme en het plezier van het voorbereiden al 100% aanwezig:D

Hoop dat jullie het leuk vinden om mij te volgen!

Liefs Jannike

• 13 Oktober 2011 - 15:35

Michelle Mulder:

Joehoeeeee!

Ook een waarbenjij.nu!
    Welcome at the club!

& over 15 daagjes gaan we al Spannend!

xx

• 13 Oktober 2011 - 17:18

Marije Buiter:

Goedzo Jannike!! (Eindelijk een warbenjij)
    Nu mag je ook mee......

IN HEB ER ZIN IN!!!! :)

• 13 Oktober 2011 - 19:56

José Brouwer:

Het wordt helemaal top ! :D

Lief

• 06 November 2011 - 17:35

Karin Olijve:

Natuurlijk ga ik je volgen!
    Ben veel te benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven in dit geweldige project.
    Ik wens jullie héél véél succes!

Liefs, Karin